Forårskonkurrence for vinderhunde

d. 26. maj 2024 blev der afholdt forårskonkurrence for vinderhunde i Skovbo. Den tjente som erstatning for det aflyste områdemesterskab, og der stillede 2 Skovboere på dagen, nemlig Jeppe Holm Ditzel med Schæferhavens Debbie (Soya) og René Lindhardt med Amagers Harvey. De øvrige klubber i området, der råder over vinderhunde, havde også fået en invitation, hvorfor også Mikkel Olsen stillede med Sund Hund Kira.
Vejret var fint til formålet, og Line Holm Hels havde tilrettelagt en fin konkurrence, der bl.a. bød på eftersøgning på en betonfabrik, øvelse 10 på paintball-banen og spor på høstet rullegræs (temmelig hård jord).
Især eftersøgningen viste dig at være et dyrt bekendtskab, men spor og øvelse 12 vidnede også om, at der er lidt at træne på inden udtagelserne. Men da fintællingen var færdig, endte Jeppe og Soya med 144,0 points, René og Harvey på 167,5 points og Mikkel og Kira på 169,5 points.
Da der endnu ikke er gjort en elektronisk hovedliste tilgængelig, blev der regnet sammen “i hånden”, og derfor er det også en lidt alternativ resultatliste, der er vedhæftet sammen med lidt billeder af de 3 deltagere - tak til Sara for dem - og for at tage kantinetjansen, hvor der kunne bydes på frikadellesandwiches.
Også tak til dommere/figuranter, der fik det til at blive en god Skovbodag, der sluttede af med et leve for foreningen.