Udtagelseskonkurrence kriminalklassen

Lørdag d. 24. august var FrederiksværkGribskov værter ved område 6's udtagelseskonkurrence. Vejret var fint til formålet, omend der var varslet op til 27 grader, hvorfor alle sporene var planlagt til at blive gået fra morgenstunden - godt tænkt af tilrettelæggeren. Fra Skovbo deltog Line Holm Hels, Helene Høyer og Jeppe Fabrin Ditzel som dommere, og som deltagere stillede John Buller Nielsen med Tigerdyrets Devon og Dennis Rasmussen med Zerberuzdk's Gangster (Messi). Og lad det være sagt med det samme - det blev en begrænset god Skovbodag.

Bedst klarede John og Devon sig, men med en mistet afdækning, en mistet øvelse 12 og et træk på 25 point på øvelse 9 (der var en eftersøgning), blev det ikke til en DM-plads denne gang, da det samlede resultat endte i 168,1 points. Endnu værre gik det Dennis og Messi, da de lagde ud med at miste hele sporet, og dermed 41 points (det blev senere afsløret, at marken var blevet harvet dagen inden konkurrencen - på trods af det, var der faktisk et par hunde, der ryddede sporet, så det var helt sikkert løsbart). Udover sporet, blev øvelse 10 og 12 heller ikke øvelser, de kunne opnå points i, så deres samlede resultat var ikke rigtig noget at skrive hjem om: 140,9 points. Det kan vist kun gå fremad derfra.

Hovedlister kan ses her: https://www.danskpolitihundeforening.dk/side/4/Hovedlister udtagelseskonkurrencer